piątek, 17 stycznia 2014

Zapomniane

Zapomniane
Cat Patrick

tłumaczenie: Jan Hensel
tytuł oryginału: Forgotten
wydawnictwo: Prószyński i S-ka
data wydania: 12 stycznia 2012
kategoria: literatura młodzieżowa, fantastyka

Moja ocena: 7/10




London widzi migawki przyszłości, tak jakby to były wspomnienia, za to nie pamięta co wydarzyło się w jej przeszłości. Codziennie o tej samej godzinie zapomina co wydarzyło się poprzedniego dnia. Pamięta co się wydarzy jutro i później. Radzi sobie dzięki notatkom robionym codziennie wieczorem. Do jej klasy dołącza nowy chłopak- Luke. Dziewczyna zakochuje się w nim z wzajemnością. Niestety wszystko idzie nie tak przyjaciółka się buntuje, mama okłamuje. Jakby tego było mało w przyszłości nie widzi Luka, którego uświadamia sobie, że kocha.
Dlaczego traci pamięć zawsze o tej samej godzinie? Czy w jej przyszłości pojawi się Luke?



Cytaty:
„Zabawne, jak możliwości dodają skrzydeł. Zabawne jak rzeczywistość ściąga z powrotem na ziemię.”

„Byłem Tobą zafascynowany: codziennie zaprzyjaźniałaś się ze mną na nowo, choć nie pamiętałaś mnie z dnia poprzedniego.”

„Naprawienie złych rzeczy w życiu wymaga zwykle czasu, ale ostatecznie się to udaje.”

„zegar odlicza kolejne minuty do 4.33 nad ranem - godziny, w której mój umysł się resetuje, a pamięć zostaje skasowana”

„Ja nigdy nie będę wiedziała, jakie to uczucie, co wtedy przeżywałam.”

„Nie chcę być rozsądna. Nie chcę się zastanawiać. Nie podoba mi się, że muszę mu wybaczać. Wolałabym, żeby w ogóle mnie nie okłamywał.”

„Nie pamiętam o czym powinnam pamiętać.”

„Pamiętam przyszłość. Pamiętam przyszłość i zapominam przeszłość. Moje wspomnienia - te złe, nudne i dobre - dotyczą tego, co jeszcze się nie wydarzyło. Więc czy chcę, czy nie - a nie chcę - będę pamiętać, jak stoję wśród ubranych na czarno postaci, otoczonych kamieniami i świeżo ściętą trawą, aż w końcu stanę wśród nich w rzeczywistości. Będę pamiętać pogrzeb póty, póki do niego nie dojdzie - póki ktoś nie umrze.A potem o nim zapomnę.”

„Pamiętam przyszłość tak jak ty przeszłość. Pamiętasz to, co naprawdę dobre i złe, a zapominasz część tego, co jest ani takie, ani takie, racja?”

„- Skąd wiesz? - pyta znowu mama. [...] - Bo pamiętam - mówię wtulona w jej ramię.” 

„Spogląda na mnie,jakby potrafił zajrzeć mi w duszę,i nagle czuję się naga.” 

"Bo owszem, może zawsze będę zapominać przeszłość, ale przede wszystkim muszę pamiętać jedno; mogę także zmieniać przyszłość."

"Nic nie odciska się w pamięci mocniej niż to, co chciałoby się zapomnieć."

„Moje życie jest, oględnie mówiąc, nieźle porąbane.”

„Dla mnie czytanie oznacza pamiętanie.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...