sobota, 11 stycznia 2014

Ty, ja i fejs

Ty, ja i fejs
Jay Asher & Carolyn Mackler


tłumaczenie: Maria Smulewska
tytuł oryginału: THE FUTURE OF US
seria/cykl wydawniczy: Salamandra
wydawnictwo: Rebis
data wydania: 2012
liczba stron: 370
kategoria: literatura współczesna, młodzieżowa

Moja ocena: 7/10




Opis: Akcja rozgrywa się jeszcze przed "erą facebooka" w 1996 roku. Emma przez przypadek odkrywa nową funkcję w swoim komputerze. Wpisuje adres "www.facebook.com", a tam... no właśnie widzi z wpisów co stanie się z jej życiem za 15 lat! Czy będzie mężatką, jeśli tak to z kim, czy będzie mieć dzieci, z jakimi "starymi znajomymi" będzie nadal utrzymywała kontakt, no i czy będzie szczęśliwa. Po jakimś czasie odkrywa, że jej działania w teraźniejszości mają duży wpływ na to co się stanie w przyszlości, wystarczy tylko "Zaloguj", "Odświerz". Jednak jak to wpłynie na jej teraźniejszość?




Chyba jedynym minusem tej książki to to, że jest bardzo przewidywalna. Nie dopatrzyłam się tam więcej wad. Książkę czyta się szybko i łatwo. Wydaje mi się, że jest ona przeznaczona dla osób 10+.
Spodobała mi się postać Emmy, bo bynajmniej nie była taką idealną dziewczynką jak w wielu książkach.
Podsumowując, bardzo fajna książka na umilenie dnia.



Cytaty:
„Kiedy w grę wchodziła miłość, zawsze się chroniłam. I może w tym tkwi problem. To, że za wszelką cenę nie daję się teraz nikomu skrzywdzić, kiedyś w przyszłości wywoła o wiele większy ból.”

„Czasami drogi przyjaciół się rozchodzą i nic się na to nie da poradzić.”

„Brakuje mi jej. Nawet gdybyśmy nic do siebie nie mówili, gdyby dalej spała, chciałbym siedzieć tam przy niej.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...