poniedziałek, 13 stycznia 2014

Tunele

Tunele
Roderick Gordon & Brian Williams


tłumaczenie: Janusz Ochab
tytuł oryginału: Tunnels
seria/cykl wydawniczy: Tunele tom 1
wydawnictwo: Wilga
data wydania: 30 maja 2008
liczba stron: 496
słowa kluczowe: tunel, archeologia, wykopaliska
kategoria: literatura młodzieżowa, fantastyczna

Moja ocena: 7/10





Czternastoletni Will Burrows, mieszka z rodziną w małej miejscowości niedaleko Londynu. Jego i jego ojca łączy pasja do archeologii i wykopalisk. Pewnego dnia tata Willa przepada bez śladu, a Willa prześladują jacyś mężczyźni ubrani na czarno. Ale akcja zaczyna się dopiero, gdy w piwnicy (która służyła jako pracownia jego ojca)  Will i Chester znajdują tunel w ścianie.



" Tunele" jest to pierwsza z sześciu części o Willu i jego przygodach. Podoba mi się sam pomysł na książkę, bardzo oryginalny. Już za to jej autorzy mają u mnie duży plus. Ale podobało mi się również to jak została napisana. Cały czas coś się dzieje. Myślę, że "Tunele" są dobre dla wszystkich, a zwłaszcza dla miłośników książek fantastycznych i przygodowych.





Cytaty:
„Chester stał jeszcze chwilę w bezruchu, wreszcie wzruszył ramionami i sięgnął po kilof. - Oszalał. Ja też musiałem oszaleć. Co ja tutaj właściwie robię? - mamrotał pod nosem. - Mógłbym teraz siedzieć w domu... grać sobie na konsoli... byłoby mi ciepło i sucho... - Spojrzał na swe ubłocone i przemoczone ubranie. - Po prostu oszalałem - powtórzył i ruszył w głąb korytarza.”

„-Więc do czego może być ten przewód? - spytał Chester. -Na pewno nie do lampy na zewnątrz. -Skąd wiesz? -Bo nie mamy na zewnątrz żadnej lampy.”

„Przeszłość zawsze wydawała mu się miejscem o wiele ciekawszym i milszym od ponurej teraźniejszości.”

Następne części:
2. "Tunele. Głębiej"
3. "Tunele. Otchłań"
4. "Tunele. Bliżej"
5. "Tunele. Spirala"
6. "Tunele. Finał"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...