piątek, 23 maja 2014

Sekret Julii

Sekret Julii
Tahereh Mafi


tłumaczenie: Małgorzata Kafel
tytuł oryginału: Unravel Me
wydawnictwo: Otwarte/Moondirve
data wydania: 17 lipca 2013
liczba stron: 437
kategoria: fantasy, science fiction
cena: 34,90 zł





Dwa tygodnie temu Julia i Adam uciekli do Punktu Omega. Jest to miejsce gdzie prawie każdy ma jakiś dar, jak Julia. Ma się tu nauczyć jak panować nad swoją mocą. Mimo, że jest tam dużo obdarzonych różnymi darami osób, dziewczyna czuje się odosobniona, cały czas nosi rękawiczki i strój, który dokładnie zakrywa całe jej ciało. Cały czas rozpacza po tym, że rodzice nie chcą jej znać. Musi się jednak wziąć w garść, bo szykuje się wojna Punktu Omega z Komitetem Omega. Pojawia się ponownie Warner, ale zupełnie inny niż w pierwszej części.




W tej części zawiodłam się trochę na Adamie, ale za to nadzwyczaj podobał mi się Kenji (zwłaszcza wtedy, gdy wygarnął Julii, że nie powinna si ę tak nad sobą użalać) i Warner. Gdy kończyłam książkę a nie działo się jeszcze nic wielkiego obstawiałam dwie opcje, albo akcja potoczy się szybko (czego bym nie chciała), albo się w pewnym momencie urwie, bo autorka chce trzymać czytelników w napięciu i zmusić ich w ten sposób do przeczytania następnej części. Stało się to drugie. Podsumowując, ta część o Julii bardzo mi się podobała, nawet bardziej niż pierwsza. Polecam!


Cytaty:
"- Chcę być tym przyjacielem, w którym się beznadziejnie zakochasz. Tym, którego weźmiesz w ramiona i do swojego łóżka, i do osobistego świata w swojej głowie. Takim przyjacielem chcę być - mówi. - Takim, który zapamięta rzeczy, które mówisz, i kształt twoich ust, kiedy je mówisz. Chcę znać każdą krzywiznę, każdy pieg, każde drżenie twojego ciała, Julio [...] Chcę wiedzieć, gdzie cię dotykać - mówi - Chcę wiedzieć, jak cię dotykać. Chcę wiedzieć, jak cię przekonać, żebyś stworzyła uśmiech tylko dla mnie. [...] -Chcę być twoim przyjacielem - mówi - Chcę być twoim najlepszym przyjacielem."

"- Pragnę tylu rzeczy - szepcze. - Pragnę twojego umysłu. Twojej siły. Chcę być wart twojego czasu. - Jego palce muskają brzeg mojej koszulki, a on mówi: - Chcę to podciągnąć. - Ciągnie za pasek moich spodni i mówi: - Chcę to zsunąć. - Dotyka opuszkami palców boków mojego ciała i mówi: - Chcę czuć, jak twoja skóra płonie. Chcę czuć, jak twoje serce bije obok mojego, i chcę wiedzieć, że bije tak z mojego powodu, dlatego, że tego chcesz. Dlatego że nigdy - mówi, dysząc - za nic nie chcesz, żebym przestał. Chcę każdej sekundy. Każdego centymetra ciebie. Chcę tego wszystkiego."

"- Uwielbiam, kiedy wymawiasz moje imię - mówi. - Nawet nie wiem dlaczego.
- Warner to nie jest twoje imię - zauważam. - Masz na imię Aaron.- Jego uśmiech się rozszerza, jest taki szeroki.
- Boże, uwielbiam to.
- Swoje imię.
- Tylko wtedy, kiedy ty je wymawiasz.
- Aaron? Czy Warner? - Jego oczy się zamykają. Opiera głowę o ścianę. Dołeczki."

"Czasami fascynuje mnie klej. Nikomu nigdy nie przychodzi do głowy zapytać klej, jak się trzyma. Czy nie czuje się zmęczony sklejaniem różnych rzeczy albo czy się nie boi, że się rozpadną, albo czy się nie zastanawia, z czego zapłacić rachunki."

"Rozwinęłam dziwną, przerażającą wiarę w to, kim Warner naprawdę jest i kim ma moc się stać. Chcę odnaleźć tego 19-letniego chłopaka, który karmił bezpańskiego psa. Chcę wierzyć w dziecko dręczone i maltretowane przez ojca. Chcę go zrozumieć. Rozwiązać jego zagadkę. Chcę wierzyć, że jest czymś więcej niż tą formą, do której został wtłoczony."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...