czwartek, 3 kwietnia 2014

Angus, stringi i przytulanki

Angus, stringi i przytulanki
Louise Rennison



tłumaczenie: Aldona Móżdżyńska
tytuł oryginału: Angus, Thongs and Full - Frontal Snogging
seria/cykl wydawniczy: Zwierzenia Georgii Nicolson tom 1 
wydawnictwo: Egmont
data wydania: 2004 
liczba stron: 184
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa





Georia ma kochających choć czasami robiącymi obciach, młodszą siostrę Libby, kota Angusa i swoje grono przyjaciółek. Ma również typowe (niektóre mniej)  problemy dziewczyny powoli wkraczającej w dorosłe życie. Gdy poznaje Robbiego natychmiast chce mu się przypodobać zwłaszcza, że jest wokalistą zespołu zwanego Sztywne Dylany. Niestety on już ma dziewczynę, pech chciał, że padło na Lindsay. Zaczyna też brać lekcje całowania u Petera.



Myślę, że w tym przypadku należy się odnieść do tego żeby nie oceniać książki po okładce. Sama przyznaję się do tego, że wcześniej nie miałam najmniejszej ochoty się do niej zabierać, ale stwierdziłam, że głupio by było gdyby tyko przeleżała u mnie na półce. Zabrałam się do niej z nudów i do teraz mile ją wspominam. Ta książka w zabawny sposób przedstawia okres dojrzewania. Żałuje jedynie, że tak trudno ją nabyć. 

Rozśmiesza już od pierwszej strony:
"Tata zaprosił wujka Eddiego i oczywiście obaj zaczęli węszyć i sprawdzać, czy czegoś nie kombinuję. Jeżeli wujek Eddie (który jest łysy jak kolano, a nawet dwa kolana) jeszcze raz mnie spyta: "Czy łyse głowy powinno się polerować?", chyba się zabiję. Pewnie nie zauważył, że już nie noszę śpioszków. Mam ochotę wrzasnąć: "Wujku, skończyłam czternaście lat! Staję się kobietą! Noszę stanik! No dobra, może i jest ciut za luźny, a kiedy biegnę do autobusu, podjeżdża mi pod szyję, ale... we mnie drzemie kobieta, ty łysolu!".
A jeśli już mowa o piersiach, to martwię się, że skończę jak reszta kobiet w mojej rodzinie, które zamiast biustu mają coś w rodzaju półki. Mama mogłaby na swojej stawiać różne przedmioty, kiedy ma zajęte ręce. Na przyjęciach może tam przechowywać kanapkę, drinka czy jakąś przekąskę na później. Wygląda to bardzo nieatrakcyjnie."


Tu macie też kilka zdjęc z filmu (o którego istnieniu nie miałam pojęcia do niedawna):






































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...