środa, 30 lipca 2014

Miasto Popiołów

Miasto Popiołów
Cassandra Clare




tłumaczenie: Anna Reszka
tytuł oryginału: City of Ashes
seria/cykl wydawniczy: Dary Anioła tom 2
wydawnictwo: Mag
data wydania: 21 października 2009 
liczba stron: 442
kategoria: fantasy, literatura młodzieżowa
cena: 35 zł






Clary Fray jest zakochana po uszy w... swoim bracie. Na dodatek jej mama cały czas jest w śpiączce. Dziewczyna musi  się przyzwyczaić do wszystkich zmian jakie nastąpiły w jej życiu. Do tego Jace cały czas pakuje się w kłopoty.





Ta część jest nieco gorsza od poprzedniej, ale nieznacznie. 

Jace nadal jest sarkastyczny i arogancki, co w dużej części sprawia, że te książki czyta się tak lekko. 
Irytowała mnie postawa Clary; "skoro nie mogę być z Jacem to będę z Simonem". 
Podoba mi się to jak autorka opisuje różne paranormalne rzeczy, istoty itp.
Co do okładki: w oryginalnym wydaniu nie ma najmniejszych wątpliwości, że jest tam Clary, co do polskiej... wydaje mi się, że jest to Maia, ale pewności nie mam. 






Cyaty:
"– Twojemu ojcu. Zamierzam przehandlować ciebie za Dary Anioła.
– Nie zna pani mojego ojca. Roześmieje się wam w twarz i zaproponuje pieniądze, żebyście odesłali moje ciało do Idrisu.
– Nie mów bzdur...
 – Ma pani rację – przyznał Jace. – Prawdopodobnie każe wam zapłacić za przesyłkę."


"- Nie pocałuję Przyziemnego - oświadczył Jace. - Wolę raczej zostać tu na zawsze i zgnić.
- Na zawsze? - powtórzył Simon. - To strasznie długo.
Jace uniósł brwi.
- Wiedziałem. Chcesz mnie pocałować, tak?"


"Alec obserwował ich przez uchylone drzwi. Jace opierał się o umywalkę, jego siostra czyściła mu rany i owiązywała je białą gazą.
– Dobrze, a teraz zdejmij koszulkę.
– Wiedziałem, że musisz coś z tego mieć."


" - Powiedz Isabelle, że nie.
- Ale ona uważa, że to dobry pomysł - zaprotestował Alec.
- Więc powiedz jej nie dwa razy."


"- Mam wrażenie, że nie wybaczyła mi, że cię zdradziłem- powiedział z uśmiechem Alec.
- Dobra dziewczyna - skomentował Jace.
- Nie zdradziłem cię, idioto.
- Liczą się intencje."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...