poniedziałek, 7 lipca 2014

Letni staż

Letni staż
Carrie Karasyov & Jill Kargman


tłumaczenie: Anna Boniszewska
tytuł oryginału: Summer Intern
wydawnictwo: Nasza Księgarnia
data wydania: czerwiec 2008
liczba stron: 232
kategoria: literatura młodzieżowa
cena: 24,90 zł





Kira Parker dostaje się na letni staż w Nowym Yorku w czasopiśmie o modzie, "Skirt". Dziewczyna jest wniebowzięta, ale to jeszcze nie koniec, ponieważ ma być wybrana jedna osoba na stanowisko asystentki redaktor naczelnej. Kira robi wszystko by spełnić swoje marzenie. Jednak co z jej życiem prywatnym? Czy rzeczywiście można zaufać Daphne i jej koleżankom? Kto okaże się kłamcą? Czy uda jej się spełnić marzenie?


Jest to lekka książka, czyta się ją szybko i przyjemnie. Na początku bałam się, że autorki przesadzą z różnymi pojęciami związanymi z modą lub będą dokładnie opisywać każde ubranie warte uwagi, ale na szczęście nie było tego ani za mało ani za dużo.
Nie spodziewałam się po niej niczego szczególnego i miałam rację. Nic oryginalnego; szara dziewczyna z dwójką przyjaciół (gejem i gotką) zakochana w przystojnym facecie, który już chodzi z najwredniejszą dziewczyną. Już czytając opis wiedziałam jak to się skończy, jednak pomyślałam, że dam szansę tej książce i nie żałuję tego. Jest bardzo dobra na wakacje i na poprawę humoru, a co do wieku to wydaje mi się, że może być również dla dorosłych jeśli chcą odpocząć od codziennego życia lub wrócić do czasów młodości. Czyta się ją jednym tchem. Polecam! :)



Cytaty:
"- Wszystkie ptaszki ćwierkają, że ty i Matt zerwaliście ze sobą. Przykro mi, że twój ukochany cię nie chce.
Spojrzałam na nią i uśmiechnęłam się, wiedząc, że zemsta jest bliska.
- Tak, rzucił mnie. Naprawdę oburzające, ale wiesz, on i ja nie pasowaliśmy do siebie. Nie mogę rywalizować z jego prywatnymi odrzutowcami i zagranicznymi wakacjami."

"Zawsze przycodź pierwsza i wychodź ostatnia [...] nie czekaj, aż ktoś ci każe coś zrobić - sama sobie szukaj zajęcia. Tylko wtedy ludzie będą wiedzieć, że mogą na ciebie liczyć, i w końcu okaże się, że jesteś niezastąpiona."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...