piątek, 27 czerwca 2014

Księżyc w nowiu

Księżyc w nowiu
Stephenie Meyer


tłumaczenie: Joanna Urban
tytuł oryginału: New Moon
seria/cykl wydawniczy: Saga Zmierzch tom 2
wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
data wydania: listopad 2009
liczba stron: 488
kategoria: romans, literatura młodzieżowa
cena: 29,90 zł





Bella i Edward są nareszcie razem i nic nie może temu przeszkodzić. Ale czy na pewno? Po przyjęciu urodzinowym dziewczyny urządzonym przez rodzinę Cullenów, relacje między nimi zmieniają się. Bella ma wrażenie, że jej unika. Po jakimś czasie oznajmia jej, że on wraz ze swoją rodziną opuszczają miasteczko. A pod jego nieobecność pojawia się stary "przyjaciel".
Do czego jest się w stanie postąpić, by być razem z przeznaczoną sobie osobą? I co z przyjacielem Belli z dzieciństwa, jaki sekret skrywa?


Kolejna część o wielkiej miłości Belli i Edwarda, z tym, że ta część moim zdaniem była jeszcze gorsza od poprzedniej.  Główna bohaterka jest co najmniej tak nudną postacią jak w pierwszej części. Więc z jakiego powodu wszyscy chłopcy tak się do niej ślinili?! To jest coś czego nie rozumiem do dziś.
Do tego autorka zdecydowanie przesadziła z reakcją Belli na rozstanie, ok rozumiem, że można być po tym zdołowanym dajmy na to, kilka tygodni, ale MIESIĘCY?! To już zdecydowanie przesada. Gdy byłam w trakcie czytania tej książki często zdarzały się momenty gdzie po prostu chciałam ominąć sporą część w nadziei, że natrafię na ciekawszy fragment. Na szczęście udało mi się ją przeczytać w całości. Gdyby nie Jackob to nie byłoby tej książki, bo chyba nawet pani Meyer by nie przyszło do głowy wydać coś, gdzie główna bohaterka tylko płacze po tym jak zerwał z nią chłopak.
Podsumowując książka nudna jak flaki z olejem i do tego strasznie przewidywalna.


Co do filmu to nie miałam wielkich oczekiwań i miałam rację. Jedyne co mi się podobało to momenty we Włoszech, choć chciałabym żeby nieco bardziej je rozbudowali, ale trudno. Świetnie swoją rolę odegrał aktor grający Aro i aktorka grająca Jane.
Kristen Stewart to jedna z moich znienawidzonych aktorek, ale to nie dlatego uważam, pasowała do tej roli. Zresztą jak się okazało nawet taką role potrafiła spieprzyć, to już trzeba mieć naprawdę talent.



Cytaty:
"Miłość jest ślepa. Im mocniej się kogoś kocha, tym bardziej irracjonalnie się postępuje."

"Trafiłam do nieba - w samym środku piekła."

"Czas przemija nawet wtedy, kiedy wydaje się to niemożliwe. Nawet wtedy, kiedy rytmiczne drganie wskazówki sekundowej zegara wywołuje pulsujący ból. Czas przemija nierówno - raz rwie przed siebie, to znów niemiłosiernie się dłuży - ale mimo wszystko przemija. Nawet mnie to dotyczy."

"Zastanawiałam się, jak długo jeszcze będę tak cierpieć. Może pewnego dnia, za kilkadziesiąt lat – jeśli ból miał zelżeć kiedyś na tyle, żebym mogła lepiej go znosić – uda mi się ze spokojem wspominać te kilka krótkich miesięcy składających się na najszczęśliwszy okres w moim życiu. Wspominać, wdzięczna za to, że poświęcono mi, choć trochę czasu. Że dano mi więcej, niż prosiłam, i więcej, niż na to zasługiwałam. Cóż, może pewnego dnia miało być mi dane tak to oceniać."

"Złamania proste zrastają się szybciej i bez komplikacji."

"Choć było oczywiste, że nie jestem w stanie go dogonić, na drżących nogach ruszyłam za nim w głąb lasu. Nie zostawił za sobą żadnych śladów, a liście znieruchomiały po kilku sekundach, ja jednak uparcie szłam przed siebie. Nie myślałam o niczym innym prócz tego, że musze go odnaleźć. Nie mogłam sie zatrzymać-przyznałabym wtedy, że to koniec. Koniec miłości. Koniec mojego życia."

3 komentarze:

  1. Czytałam dawno temu tę książkę i nigdy nie zamierzam do niej wrócić. Bella jest dla mnie najbardziej irytującą postacią, z jaką przyszło mi się spotkać. Jednak uważam, że i tak „Zaćmienie” zdecydowanie przebiło drugą część, jeśli chodzi o poziom żenady.

    OdpowiedzUsuń
  2. Totalnie zgadzam się z przedmówczynią. Ja również dawno przeczytałam całą sagę i nie mam do niej zamiaru wracać. Jedno trzeba przyznać, bardzo wciąga, lecz po ochłonięciu człowiek sam kręci nad sobą z politowaniem głową, jak mógł poświęcić na taką szmirę choćby jeden wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Wami we wszystkim poza tym, że Zaćmienie jest jeszcze gorsze, faktem jest, że Bella jest tam jeszcze bardziej nudna, żałosna i egoistyczna niż w poprzednich częściach, ale są też inni bohaterowie, i jest to część gdzie pojawia się trochę akcji.
    Ja również nie mam zamiaru więcej czasu tracić na czytanie tej serii, zwłaszcza, że jest mnustwo świetnych książek.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...